Monday, January 14, 2013

CATATAN PERJALANAN AKU...4

date : 29.12.2012..

destinasi seterus nyer menuju ke felda mari berdansa...
hahahhaha...takde r..
felda kedangsa..
umah mak mertua anak sedara aku..
merata aku ni gi ikut orang...
dah tua2 ni baru lah sibuk merayap kan..
dulu sibuk jaga mak ayah..
dah diorang takde..
masa untuk aku enjoy...huhuhuhuuh...



masa gi tu hujan turun..
kekuasaan Allah..
sebelah kanan aku ada matahari..
sebelah kiri aku hujan..
jadi ada biasan air..
terjadi lah pelangi senja...

'wahai..sang pelangi indah..
muncul seketika..sayang tak kulihat..
kini tiada....'


matahari yg hampir nak terbenam..

tadddaaaaa....dah sampai perak..
tanjung malim..

rata2 kat felda ni banyak betol pokok buah..
yg tak faham nyer..
nape lah gi tanam kalau sekadar wat perhiasan atas pokok..
tak faham aku...
aku nak panjat pun..seluar gi kebun aku tu lupa bawak..

lawatan sambil belajar lagi..
kali ni gi kat UPSI..
tapi hanya berlegar dengan kete je kat dalam tu..

30.12..
sambut bday baby tua..
hahahah..
yg tak lama lagi bakal jadi ayah..
dan aku nanti bakal dapat cucu yg ke 4..
waaaaa.....tidaaaaakkkkk....
nenek tak kawen lagi tapi dah ada cucu..
berkongsi bday dengan ahmad umah n kak long faten..



1.1.2013...
gi lepak kat pasar kajang..
cari bahan nak masak..

jupe kekwa wana biru...
my faberet kaler...
comel sangat..
ada sapa2 nak wi hadiah kat aku tak?..

dari pasar kajang menuju ke.....
ntha kat mana....
gi makan pagi kat kedai kak long corner..

nasi lemak sambal kerang..
sedap..

ingat kan telor masin dia taruk kat atas..
rupanyer lampu dalam balang..
kreatif sungguh lah..

bunga ni melata kat kedai akak ni..
akak ni tengok aku duk klik klak..klik klak..
ambik gambo...
dah jadi tabiat aku kan..suke ambik gambo...
sekali dia tanyer..
ambik gambo wat apa?..
anak sedara aku jahat..pedajal aku..
kata aku ni wartawan sinar..
akak tu ya ya...ajak aku tengok longkang yg tersumbat..
kalau hujan lebat sangat mesti banjir...
dia mintak aku masuk dalam akhbar..
hahahhaha...
alahai akak...umah aku sendiri pun banjir..
tapi adalah jugak aku intai dalam longkang tu..
banyak sangat sampah sarap..
dengan bekas makanan..tin...kertas ...
cuba bersih sikit..
baru lah tak tersumbat...

lalu kat bukit broga...
tapi aku hanya sekadar berada..
di  ibu jari kaki bukit broga je..
hahahha..

ni je yg aku ambik..
dah duk kat ibu jari bukit broga..
tu je lah yg ada..

bunga ni melata kat tepi pokok kelapa sawit..


3.1.2013...
last makan kat cheras..
kakak aku ajak makan nasi campur..
lupa plok ambik gambo kedai..
terlalu eksaited..
tengok makanan banyak jenis...

walaupun banyak..
ni jelah yang aku ambik..
kalau ada 10 jenis sayur..
10 jenis lah yg aku ambik...
tapi yg ni aku hanya ambik 4 jenis je..
yg lain dah biasa makan..
ada orang tanyer aku..
boleh ke aku hidup dengan makan sayur?..
apa tak  boleh nyer...
rezeki Allah taala...
alhamdulillah membesar dengan kuat..

masa kuar dari kedai tengok..
waaaaaaa....motor besar..
nasib tuan dia tengah duk cedok gulai kawah..
selamat...leh klik...
teringin nak naik..

37 comments:

QasehnyaRania said...

amboi jauh berjalan ye dato seri..
melawat kawasan ke? hihi


Uncle Jonni said...

biasalah keje wartawan sinar nih.... merata kene pegi...

apasal x tunggang je moto tu.... huhuhuhu

umialya said...

untungnya.. jauh berjalan luas pemandangan

juanz said...

skng ni ada kt selangor ker? asal x call? kg org dok kt area kuala selangor tu, tp menetap di shah alam. huhuhu....

Kesuma Angsana said...

seronok ye jalan2 sambil makan2 !

HeNRieTTa JoSe said...

Bstnye dah ada cucu....xpe...nenek cun okeh.....chantek lew akk kekwa tu....sempoi punya anak sedara, sian akk xpsal psal kna p tgk longkang....yummy.....akk mmg vegetarian terbaik.....rietta klu, musti ada ayam goreng sekali....hehehe....

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

wah mmg best la jalan2 sambil makan2 hehe

Cho Zila said...

kelako betoiler membaca masa eita jadi wartawan sinartu.. bolehlertu... jauh perjalanan banyak pengalaman...

Pena Menari said...

wah, kak eita....ronda2 ye heheh...lapar la bila tgk mknan tu....huhuhuhu

Jay Ar said...

Segmen jln2 sambil mkn ye???

Fieda Rafli said...

ye la datuk melawat kawasan ke..

izan mama mia said...

jalan sakan laa eita nie...argghh..motor besar mesti ada..hihi

9n0L4 said...

aritu kat pekan budaya bkn ke ade moto besor. dok test nak? huhu.

Karukord jagau said...

eh moto aku tu......sempat ko snap ye ^_^

eita said...

qasehnya...

hahahahha...pilihanraya dah dekat....kena lah lawat kawasan sikit..

eita said...

uncle jonni...

hahaha..tau takpe..

tak sampai kaki lah beb

eita said...

umialya...

sekali sekala tengok tempat orang

eita said...

juanz...

takde lah...dah balik lama dah...
ni catatan sepanjang gi hari tu

eita said...

kesuma...

memang lah

eita said...

rietta...

cucu semua nakal2...dengan nenek langsung tak takut...

hahahhah...bukan senang nak jadi wartawan....

kalau takde sayur yang banyak baru ambik ayam...

eita said...

wanieys..

kalau berjalan saja tak makan..lapor lah plok

eita said...

cho zila..

budak2 tu lah yang punyer citer..saja kianat kat orang

eita said...

pena menari...

ronda2 kotaraya...

eita said...

jay ar...

hahahah..lebih kurang lah

eita said...

fieda....

pilihanraya dah dekat memang kena turun padang

eita said...

izan...

hahahha..meme r...impian tu..

eita said...

9n0L4...

hari tu..maluuuuu......hahahahha

eita said...

karukord jagau...

hahhahah.....tu lah..kau je yg aku tak sempat nak snap..

Si Matatajam said...

First time tgk kekwa warna biru tu..

9n0L4 said...

haha. kalu malu dok merase la kak. :)

jaakechik said...

jauhnya berjalan.... merata pergi yer eitaa.....

p/s : eita peminat moto besar ke? selalu jer snapp?? ~kelasss kau.... T_T

wantie said...

banyak betul tempat ko menjejalah ieta. ish.. nak tanya mamat motor besar tu muda agi ke?

tackle motor tackle orfnya le sekali. leh la merasa nek motor besar. ( gurau je)

eita said...

si matatajam...

sama lah dengan ita

eita said...

9n0L4...

hahahah...memang r

eita said...

jaakechik...

sekali sekala bukan sokmo pun...

memang peminat yng begitu fanatik kalau tengok motor besar..
rasa macam nak histeria je bile tengok motor besar..hahahahah

eita said...

wantie...

hahahha..muda belia lagi kak oiii.....

hahahaha...tak tertackle rasa nyer

Che Rosliza Che Mat said...

kikiki...wartawan sinar dah datang...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...