Wednesday, November 28, 2012

MEH KITE TENGOK SAPA YG KENA...

ni lah dia pemenag untuk teka makanan baru ni..
tak ingat kat mana?..alamak!!!..ingatan korang ni tumpul betol lah...
hehehehh...sori2..bukan tak ingat tapi lupa kan..
ok kat SINI
haga makanan tu rm73.00...
jawapan yg....
hampir tepat....ialah...




ni lah dia...
sapa yg punyer nama ni sila emel alamat kat 
roszitaomar@gmail.com

td kan singgah kat ..
dah banyak kali gi..
ni je yg kuar..
jadi tak dapat nak bertemu ramah..
hehehhe

Tuesday, November 27, 2012

KENDURI KAWEN..LAGI..LAGI..N LAGI...

ikut bos aku..n anak-anak..
tapi bukan anak aku ok...
anak bos aku...
gi makan kenduri...
rasa nyer ada lah bau-bau stokin dengan bos aku kot..
lupa nak tanyer...
seronok tengok majlis kawen ni...
aku je yg tak kawen lagi...
huhuhuuh....
tapi tulah kan..kalau gi majlis kawen..
mesti ada soalan cepu mas...
malas nak royat soalan benda...
benci tau...(nada gedik ye..kihkihkih..)


mula2 masuk je..
mata terus tertancap kat pelamin ni..
comel sungguh..
terasa aura nyer..
hahahahhaha

kali ni ..
jemputan aku bukan dari kalangan orang halimunan ye..
sebab nyer penuh kat pelamin...

pengantin pompuan orang betol..
pengantin lelaki halimunan..
sebab tu lah korang hanya nampak pengantin pompuan je..
kihkihkkih...

redah masuk jap dalam bilik pengantin..
bukan apa...
nak tengok comel dok cadar pengatin ni ..
mesti lah comel..
sebab aku yg jahit...
hohohoho....

langsung tak dapat nak hayati makanan...
bising sangat pokcik ni duk nyanyi...
ntah apa benda ntah nyanyi...
mujur dok hujan....

hari ni ada menu daging masak kermak...
sedap sangat bau dia..
tapi tak sanggup nak tanggung risiko..
rusuhan kat majlis kawen orang....
macamana tak rusuhan nyer kalau doh semua..
pakat duk berebut ke susuk berlian aku..
yg berterabur atas jalan kekgi..
jadi aku hanya ambik lada masak kermak..huhuhu...
apa pun..
makan lah yg paling best sekali..
menu kali ni sikit berlainan..
sebab kenduri kawen made in thailand...


Monday, November 26, 2012

PUTERA DUYUNG.....

hari ni edisi mencari putera duyung..
tak cayer ke?..
betol lah..
kalau tak cayer jugak ..jom layan..
kat mana aku cari putera duyung...
hahahahhah


kalau gi dungun...
jangan lupa gi hujung pantai..
menghala ke pasar....
nampak tak tugu dia tu...
kalau tak gi rugi sangat2...
medan ikan bakar ni dibuka..
6ptg-12 malam kot..
atau pun lebih...
masa aku balik tu pun dah 11.30 mlm..
sekali sekala merayap malam..

taddaaaa.....
ni lah putera duyung..
amacam rasa macam tertipu ke..
hahahahah.....
tu lah kan..
jenuh cari putera duyung..
ph ke sudah dok jupe jugak..

meh tengok menu apa....
yg abang zek  order..
ikan kerapu masak 3 rasa...
kupang goreng pedas ala thai..
udang masak lumpret...
jangan aku terrrprettt sudah...
sori..terkotor sikit...
air epal....
tea o ais...

mi basah...
yg ni aku punyer..
malam2 mana leh makan nasi..
nanti tak muat plok baju pengantin...
hahahahahhah...
tu pun kalau jadi pengantin...

jemput sotong...
gambo terpaksa asing..
sebab diorang atar tak serentak..

udang + sotong bakar...

ni aku punyer..
hohoho...
ph habis makan mi...
aku  bantai ratah lauk plok...
ermm..mcm budak tadika plok aku ni makan..
comot nyer pinggang....
sume tu memang sedap sangat..
tambah sedap bila ada orang yg belanja..
walaupun abang zek kata murah ...
tapi aku tetap rasa macam nak jatuh dari kusi...
walaupun bukan selalu dia belanja aku..
masa ni lah nak bedal orang...
huhuhuhuhu...

kalau mari dungun jangan lupa merayap kat sini...
dan jangan lupa ajak aku sekali..
tu penting yg amat2 sangat..
kihkihkih...


ok sebelom aku tinggal korang...

CE TEKA BERAPA HAGA SUME MAKANAN KAT ATAS TU....

Saturday, November 24, 2012

KENDURI KAWEN LAGI....at kemasek

g kenduri...kat kemasik...
kakak adik ipar aku kawen..
masa gi dari umah aku panas terik je..
sampai kat tengah jalan hujan renyai2..
masa balik lagi sadis..
hujan selebat-lebatnyer ..
sampai jalan pun tak nampak....
dah lah berpeluh tunggu penganti bersolek tak sudah2 jugak..
yg sudahnyer...
aku balik je lah... 


sampai kat kerteh rasanyer..
awan hitam dah mula berarak..

ni makan beradab..
walaupun takde orang kat sini..
ini perkahwinan halimunan..

ni lah pengantin nyer...
hahahhaha....
aku tunggu pengantin..
sudah nyer camera man 3 orang ni je yg duk terconggok dari tadi..
menghalang laluan aku nak ambik gambo pelamin..
tak tau lah apa benda yg diorang duk cari kat situ..
ntah2 pengantin tu..
orang kenit tak...
tu pasal lah terconggok kat situ..

bile diorang dah lari baru aku leh ambik gambo..
rupanyer diorang ambik gambo bunga merah...
yg seketol duk tertonggek..
atas pelamin..
cissss...
kan betol aku cakap..
ini perkahwinan halimunan....
mana ada orang atas pelamin..

lambat sangat tunggu pengantin bersolek tak habis..
layan makan lagi bagus kan..
pah makan ..
aku pun balik...
tak larat nak menunggu lagi..

Thursday, November 22, 2012

SEBELOM & SELEPAS...



SEBELOM.....
kalau sebelom kawen bile makwe duk berleber..suka je dengar....
'awak kan kalau berleber..seronok sangat..rasa macam nyanyian unggas je kat telinga'
'betol ke awak'..
'betol....rasa macam hidup sunyi je tanpa bebelan awak...'

SELEPAS....
kalau pah kawen isteri duk membebel...bingit nye telinga....
'ayang..boleh tak kalau sehari awak kunci kan mulut awak tu...letak gam cap gajah pun takpe'
'nape plok..dulu abang cakap..suke dengar..'
'tu dulu...sekarang ni rasa macam nak berdarah dah telinga saya ni...'

SEBELOM...
kalau dulu..xleh tengok kita sakit..jatuh ke apa ke....memang maut lah org tu..
'aduhhhh.....sakit nye..'
'nape nyer awak?...'
'tersepak batu lah awak...nak tercabut buku lali saya ni hah'
'apa?..kena batu..jap..jap..saya gi ambik tukul...jahanam punyer batu...'

SELEPAS....
sekarang ...kita plok yg kena marah..huhuhu...
'aduhhhh...sakitnyer..
'nape plok nyer...'..
'tersepak batu lah abang..sakit nye...'
'mata awak taruk kat mana...kat dalam pusat ke?...batu punyer besar terconggok kat situ..tak nampak..
lain kali jalan bawak kanta pembesar...'

SEBELOM....
kalau dulu..kentut pun bau wangi kan...
'prooottt....alamak awak..saya terkentut lah..malu nyer..'
'eh ..eh..takpe....saya paling suka awek yg suke kentut ni...kentut lah lagi...awak tau...kentut awak tu..macam satu bunyian yg memang sungguh merdu tau...bau dia plok...walaupun macam lori sampah..tapi tetap wangi pada saya....'

SELEPAS...
sekarang kalau kentut memang hancur lah telinga dengar dia duk bebel..
'proottt....alamak!!!...sori abang..terkentut plok...'
'awak ni makan bangkai  ke apa hah?...lain kali cuba pergi kentut kat lain..tak senonoh...eeeiiii...busuk nyer..
'laaaa...dah kentut..memang lah busuk...'
'menjawab lah lagi boleh menjawab...aku lesing jugak karang ni...'

SEBELOM...
kalau dulu..janji nak masak macam2....
'awak..pandai masak tak?
'nak kata pandai tu taklah..tapi kalau setakat orang buat kenduri kendara tu padan saya sorang je masaknyer..'
'ye ke?...kalau macam tu berbaloi lah saya bagi hantaran 20 ribu..'

SELEPAS...
sekarang....masak air je yg pandai....kuang..kuang...
'aiiikkkk!!...air suam  je...nasi2 takde ke?..
'sebenar nyer...sebenarnyer...ayang cuma pandai masak air je..tu pun tak tau mendidih macamana'..
'kalau setakat masak air...50 sen je abang bagi hantaran...dah..dah..pulang balik duit hantaran tu...rm19999.50..cepat..!!!

SEBELOM....
dulu ..takpe makan petai...
'sori awak..saya lupa gosok gigi...ada bau petai kan..'
'hissshhh...mana ada lah...walaupun bau petai..tapi tetap wangi bagi saya..tu menunjukkan awak ni seorang gadis melayu..suka pada ulam-ulaman...

SELEPAS...
sekarang..jangan harap nak dapat makan...maklum lah mat salleh celop..
'sori lah abang..tadi kawan bagi petai.sedap plok lama tak makan..tu yg berbau sikit..'
'lain kali kalau ayang nak makan petai..pergi makan dalam stor ye...bau dia tu..macam nak pecah hidung saya ni hah'

SEBELOM...
kalau dulu..xleh berenggang....dah macam burung enggang dah jadi nyer..
'awak...nape jalan jauh sangat...nanti kan tak pasal orang mengurat saya plok..'
'dah awak tu jalan laju sangat..'

SELEPAS...
sekarang suh kite jalan belakang...
'ayang..leh tak jalan tu biar jauh sikit dari abang ni....rimas.tau tak..rimas....'


SEBELOM...
kalau dulu suka sangat makan minum...
'laaaa...nape awak order 1 je..untuk saya mana nyer..'
'satu makan berdua baru lah romantik..kan..kan..'

SELEPAS..
tak suke berkongsi....
'nape order 1 je..ingat abang ni tak mampu nak bayar ke?'
'romantik lah sikit abang..'
'romantik apa kejadah nyer...





entry suke2 je ni...
dapat idea ph bergayut dengan abang zek..
dia cakap aku suke berleber.....
bukan berleber..aku royat je..
kihkihkih




Wednesday, November 21, 2012

DAPAT HADIAH LAGI...

hadiah dari kak tiha...
rupanyer hadiah ni dah  lama sampai..
tapi jiran aku peram buat asam kecut kat umah dia...
benci tau...(di baca dgn nada yg gedik...hehehhe)
tima kasih ye kak...

Tuesday, November 20, 2012

PEKAN BUDAYA 2012....

hari ni kan..x tau lah nape yg serabut sangat kepala...
aku x gi keje pun..bosan r...
hari2 duk tengok warna warni...mata aku pun dah naik berpinar jadi nyer...
korang jangan ikut macam aku ye...
tidak bagus untuk kesihatan....
ph kelas...aku gi lepak kat pekan budaya...
meh jalan2 dengan aku..
hahahah....dah rasa macam mad market yg hanis zulaikha je...kahkahkah....


ni yg sekolah abang aku punyer...
diorang buat projek tanam sayur kat sekoloh..
ni lah hasilnyer..
murah...RM1 sekilo...
2 biji pun dah mencecah 1.5 kilo...
disebabkan kroni..dapat 3 biji..
heheheh...
nak tengok projek sekoloh abang aku..
klik SINI..
mesti teruja punyer...
setakat teruja je lah ..nak buat rasa nyer tak kot...


kalau pergi sini ..
aku tak pernah miss lawat  ni...
perhutanan...
dulu ayah aku pun renjer hutan jugak..
tapi tu dulu lah...sekarang dah arwah pun..
tiap2 tahun perhutanan menang...

gi kat bahagian polis..
teruja tengok motor dia je..
kat polis aku tak teruja sikit pun..
agak2 kan....sampai tak kaki aku kalau naik motor ni..
ahhahaha....
belom sempat naik rasa nye dah tertonggeng kot..

ni landskap dari..
majlis perbandaran dungun..
sempat ambik yg ni je..
belah sini ada orang sibuk bergambo...

buah salak dia macam tak masak pun..
lupa plok *retuh se tadi...

ni rock melon...
bukan janji rock ok..
punyer lah panas...
habis kecut daun dia...
mujur lah susuk berlian aku tahan panas..
kalau tak habis lah...

dia tulis tanam timun dengan pukat..
tak larat nak belek dah celoh pokok tu..
*takdok pun pukat..
macam kencing aku je...

dalam duk jalan2..
eh!!!...ada pelamin..
rasa nyer aku pergi ekspo bukan gi makan kenduri..
oooo....sekarang ni kan musim orang membina masjid..
patut lah takdok makan2....
ambik peluang kot2 ada tempahan kan..
kalau tak silap orang tu cakap..
ni dari tanjung jara...

tengok awan..
jap biru...jap kelabu..
mujur tak biru mata hitam ku..
nak hujan....
jadi nak balik lah...
motor aku takdok bumbung...


ni jagung yg aku beli kat ekspo tadi..
RM1 satu batang..
aku beli 2 batang je...
phtu patah 2..
jadi 4...
nampak lah banyak sikit..
rasa menyesal plok beli 2...
ni macam jadi taik gigi aku je...

dah macam pengantin kat bangladesh plok..
nak tengok kena selak2 kain gitu..
hahahhaha...
tak perasan dah besar rupanyer buah nenas aku..
aku tudung dengan kain...
takut si ekor panjang tu pau dulu ..


*retuh bermaksud.....ambik sutir...
*takdok bermaksud...tiada

Monday, November 19, 2012

TAKDE..

agak2 lah kan..
kalau aku dah takde...
korang rindu aku tak?

Sunday, November 18, 2012

SAYA JOIN GA 2012 NURUL YUI..


Tadi BW..jupe ni..
nak join jugak lah...
sapa2 yg nak join klik je banner kat atas


SAYA JOIN QA 2012 NURUL YUI kerana 
aku tertarik hati dengan hasil kraf tangan dia...memandangkan aku sendiri...
seorang yg keras tangan..mana lah tau kot2 ada rezeki..


Saturday, November 17, 2012

KENDURI KAWEN.....

Dapat jemputan dari jaa..
adik dia kawen...
ingat adik pompuan rupanya adik lelaki...
rupanye umah jaa tak jauh pun dari umah aku..
hari2 aku duk lalu depan umah dia....
macamana leh tak tahu...
adehhhh....


ni lah pengantin nyer...
comel je kan...
jaa..pun meriah je..
tapi tulah tak dapat nak sembang lama...
lagipun aku ada jemputan lain lagi...

makan tu yg penting...
kihkihkih...
terliur sangat gulai daging tapi tulah aku xleh makan daging..
nanti habis sume susuk berlian aku jatuh..
kan jenuh plok aku mengutip kat umah jaa..
hahahahha...

pah balik dari umah jaa.....
aku gi plok kenduri kat umah jiran aku..
belakang umah je pun...
rezeki ...masa sampai pengantin tengah duk bersanding bagai..
jadi aku pun menyelit lah..
sibuk sama naik dengan orang..

dah lama bergaduh dengan nasi..
hari ni baru nak berbaik..
jadi makan banyak lah sikit..
hohohoho...
kat sini pun sama terliur dengan daging ..
tapi kite tak nak tanggung risiko..
kutip susuk berlian di tengah panas...
kihkihkih...

Friday, November 16, 2012

BORAK KOSONG...

hari tu anak sedara aku tanyer...
guane sejarah..leh jawab dok?..
aku kata beres je....
ye ke?....anak sedara aku kata pening jugak pala mikir...
aku kata..alah bukan susah pun...salin je balik soalan yg dia bagi..tulis nama..ic..angka giliran..phtu atar..
janji jangan atar kertas kosong...
hahahahahhaha...
marah anak sedara aku......
(jahat kan aku..pedajal..budak2..)




sekarang ni susah benar nak BW..
net slow macam siput khinzir...
tensen aku duk loading je...
kuar tak jugak...

Wednesday, November 14, 2012

HADIAH .......KAK TIHA..

baru ni sampai surat..
tengok2 dari kak tiha..
sebab aku jadi tukang karut kat blog dia..
hahahahhah....
tima kasih ye kak...




lama tak bukak net..
lama ke?...
rasa macam lama je...
rupanyer sha dah buat GA dia...
terkebelakang aku ni...
sapa2 nak join leh lah gi ye...
klik je SINI
promote tu...
hahahahh..

selamat tahun baru...
semoga kehidupan kita akan menjadi lebih baik..
dan lebih di berkati..
amin...





aku mampu buat orang tersenyum...
tapi aku tak mampu buat hati aku tersenyum....


Monday, November 12, 2012

GA-HADIAH DARI LOVE IS ALL AROUND


Hari ni rasa nak join GA dari 
sapa nak join ..
klik je kat banner sementara stok masih ada..

apa hadiah yg dia nak bagi untuk suami dia..
ermm.....
kalau tak silap..
SAMSUNG GALAXY SIII..


Sunday, November 11, 2012

AHMAD UMAR N SUPERBIKE....

hari ni aku ponteng keje..
banyak urusan hari ni...jadi mals lah nak gi keje...huhuhuhu..
jangan tiru perangai macam aku ye anak2 semua...
hari ni banyak urusan ..kat mahkamah majistret..pejabat daerah....gi bank..
orang dah lah ramai....penat nunggu....
balik..lalu ikut pantai...
gi lepak umah ahmad umar...
kebetulan plok mak ahmad umar suh aku beli bubur...
yeayyhhh..leh ngosek ahmad umar lagi..hohohoohho...



jeles woooo...
tengok ahmad umar naik motor besar...
hahahha....
nak naik jugak...

waaaa....
aksi macho giler tu...
geram sungguh lah...


'wooiittt...tepi lah...
sibuk je kat motor orang..
syuuhhhh...syuuhhhh....'

bukan mai suka lagi..
tapi syang nyer gambo gegar sikit...

alaaaa...siannyer xleh ikut aku kuar..
ayah dia takde..jadi xleh kuar dari umah..

siannyer ahmad umar...
say bye bye...
untuk aku...
seronok ngacau ahmad umar..
tapi hari ni takde lah nak buat dia nangis lagi...

hari tu paku pakis dia dah jadi daun besar..
yg ni kuar yg corak lain plok...
adik aku buat hiasan depan umah dia..

plzzzz....hug me...
i need someone to share my sadness...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...