Friday, September 30, 2011

RINDU NARUTO...



petang ni layan naruto.....
dah lama tak tengok.....
CHOW...

JOM...BEKPES DENGAN AKU...



hari ni aku telah merajin kan diri aku ke dapur di awal pagi...
bukan rajin sangat pun...
tapi ada orang balik kat umah aku...
yang balik plok tak bawak isteri..
so...terpaksa lah tuan umah turun dapur...
aku kalau hari cuti memang tak masak terus....
makan je apa yang ada kat umah......
huuuhuhuh....
meh.....bekpes dengan aku...


hari ni nasi goreng cerdik...
sebab ada sotong...
jemput sayur cicah sos...
air tea tarik...
(menjadik jugak teh tarik aku pagi ni...)

Thursday, September 29, 2011

HADIAH DARI KAK TIHARA.....





kiut tak?....
mestilah kiut.....bukan senang nak buat tu....
dan bukan senang nak dapat tu.......he3....
tadi baru sampai.....tengok pada penggunaan nama kat depan tu dah agak dah dari kak tihara
sebab bukan penggunaan nama penuh aku......
dan aku memang teruja sangat nak bukak....
waaaa......macam tau2 je aku suka wana biru...tak tahu nak letak kat mana...
jadi aku gantung je kat tepi komputer aku...
senang...bila tengok je bunga ni mesti ingat nak jenguk kak tihara....
masuk pertandingan apa?...
bukan masuk pertandingan lah..tapi hadiah untuk top 10 comentator...
selama ni tak pernah tau plok..komen dapat hadiah....
suka2....
kalau korang nak tengok ke nak beli ke jenguk lah kat blog kak tihara....
macam2 ada......comel2..kiut miut macam aku...hahahahaha....sekali lagi aku perasan kan....


apa2 pun...tima kasih kak......
http://www.smileycodes.info

Wednesday, September 28, 2011

KONGSI GELAP.....


tak semua benda kita boleh kongsi.....
dan tak semestinya benda yang kita kongsi boleh bahagia kan hati kita......
kalau makanan...mungkin boleh....
sikit sama sikit....
masalah mungkin boleh kongsi dengan kawan2.....
tapi tak semua masalah tu boleh di kongsi....
dan kawan tak semua boleh di percayai....
dan kasih.....sah..sah memang susah nak di kongsi.....walau sebaik mana pun orang tu.....
tetap tak dapat buat yang terbaek......
dan aku lebih suka berkawan dengan kongsi gelap....keh3....
lagi brutal dan sadis....



Tuesday, September 27, 2011

HATI INI...



kadang2 tu tak semua yang kita nak kita boleh dapat...
dan tak semua yang kita dapat tu dapat puas kan hati kita......
jadi bersyukur lah dengan apa yang kita ada....
walaupun yang kita dapat tu tak pernah buat kita gembira........




malam ni layan 'semangat yang hilang'...xpdc.....


Sunday, September 25, 2011

DARI KACAMATA LENSA KU...


hari ni aku belajar macamana nak inverse gambo...
yang ni senang je..kacang putih je....
hahahaha...berlagak habis....
tadi lepak2 kat tanah nampak rama2....
besar lah jugak..
nasib baik sempat klik...
leh wat assigment.....
yang herannya rama2 ni langsung tak lari bila aku klik..
aku ambik dari jarak tak sampai 2 inci..
antara rama2 dan lensa kamera...
memang teruja lah.....
sebab tak pernah dapat nak ambik gambo rama2...
tambah plok rama2 liar macam ni...
errmmm...dia pun nak bergambo jugak kot....
















Saturday, September 24, 2011

HATI INI...


Orang tak pernah rasa apa yang aku rasa.....
sebab orang tak pernah tau apa yang aku rasa.....
http://www.smileycodes.info




kuat nya bunyi anjing menyalak malam ni........
aduhhhh..........

Friday, September 23, 2011

NO MONEY....NO TALK....



kadang2 tu semakin banyak duit semakin jadi bakhil dan kedekut nak berbelanja....
kadang2 tu beli barang2 yang mahal....tak berkira pun...tapi nak beli petai yang haga tak sampai 2 ringgit pun berkira......
bertawar macam nak beli kereta...apa daaaa....nak makan pun kedekut ke?
ada plok yang jenis guna duit macam air yang mengalir.....hari ni dapat 2 3 4 ribu....tapi tak sampai 5 minit licin....yelah mungkin duit tu senang dapat...
ada plok yang jenis berjimat cermat...sanggup ikat perut.....nak simpan duit....tapi tak tahu lah duit tu sempat di gunakan atau tak......
ada orang tu plok yang langsung tak kisah pasal duit......ada..ada lah...takde...takde lah.....katanya rezeki ajal maut jodoh pertemuan Allah yang tentukan.....bukan keje kita nak susah hati pasal rezeki.....tapi kalau tak usaha mana nak datang nya rezeki kan....
Kawan aku lagi sadis.....katanya no money no talk....money is everything....alamak!!!!!!
nak lepak dengan dia pun kadang2 tu fikir berpuluh2 kali.....
tapi kadang2 tu orang lebih banyak pandang luaran..dari dalaman....
bergaya dan smart tu yang di pandang...
selekeh macam aku..langsung takde orang pandang..keh3.....aku bukan selekeh tapi simple....but nice....kah2 http://www.smileycodes.info
walaupun duit tu penting..tapi duit tak mampu bagi kebahagian ....
sebab duit bukan segala2nya....

Thursday, September 22, 2011

POMPUAN YANG KURANG BIJAK..



hari ni layan ustaz azhar......
keje pun tak banyak....
terkedu dengar ustaz azhar kata....
orang pompuan ni bodoh....
sebenarnya pompuan ni bukan bodoh tapi kurang bijak sikit....
yelah macam kes yang baru ni..
aku pun tak tahu mana.....katanya pompuan kena sihir berdasarkan gambar yang diorang letak dalam fb......
nak buat macamana lah......
kadang2 tu diorang berasa diorang kiut miut....cun melecun....
seyes aku cakap kadang2 tu aku sebenarnya menyampah jugak...
letak gambo edit....(sejak2 dah belajar pasal edit gambo baru lah tau rupanya hampir semua gambo dalam fb tu edit...dulu aku pun sama jugak tertipu....tapi la ni jangan harap lah aku nak percaya......edit semata2 tu...)
pahtu boleh perasan melampau.....
nasib baik lah aku ni jenis yang main game je dalam tu.....hehehe....
takpe2 layan je ustaz azhar ni....
kalau tak faham pun kena faham jugak...
maklum lah bahasa terengganu ni bahasa no 2 terbaek dalam dunia selepas bahasa arab...keh3....










Wednesday, September 21, 2011

MANDI HUJAN...


tadi balik...
bermandikan hujan....huhuhuh.....
basah kuyup aku.....
nak berenti malas...sebab dah basah sangat.....
lagipun aku memang tak suka berenti kat mana2 pun kalau hujan ke apa ke....
takpe lah basah pun basah lah.....
orang sekarang ni bukannya boleh di percaya sangat pun.......
tambah plok yang solid molid macam aku ni...kah3...perasan lagi kan....
rela aku memecut dalam hujan...
sesekali mandi hujan ni best jugak...
dah kena hujan ni malas plok nak masak....
pecut motor...gi beli nasi lemak....untuk bukak pose....
kalau tak pose aku kira tak makan lah malam.
tak larat dah nak bawak motor....
suh jiran aku dia pun malas nak kuar....so...aku lah jugak kena gi...
tapi tulah bila dah nak malam..
start bersin2 lah plok.....
nasib ot dah habis....
leh tido awal.....
http://www.smileycodes.info



Tuesday, September 20, 2011

KEK PUTUS ASA.......



hari ni luang masa untuk anak sedara aku..
buat kek....
dan aku paksa dia ikut sekali buat sama dengan aku..
jangan sedap nak order je ye....
hahahahaha....
aku lah mak sedara yang paling jahat sekali kan.....
kalau korang nak belajar pun meh lah...
kek yang paling sempoi pernah aku buat....
simple but nice....
sokmo perasan kan...
layannnnn...




1 cawan planta...
1/2 cawan gula halus..
pastu korang putar...
biar sampai jadi sedikit putih..



bila dah mesra ...
masukkan 2 biji telur..
di sebabkan aku guna telur ayam hutan..
jadi aku letak 3 biji..
maklum lah telur dia kecik..
putar lagi ye...
lepastu masukkan sedikit esen vanilla..




1 1/2 cawan tepung gandum...
di campur sekali dengan ..
1/2 camca teh serbuk penaik......
bila telur tu dah mesra...
masuk tepung sedikit demi sedikit....
putar sampai mesra..
kalau tak mesra jugak..
baik korang gi lepak kat mesra mall je...
leh window shopping
sambil main bowling...
hehehe..





bila dah mesra..
korang masuk susu cair..
1/2 cawan....
kasi dia gebu macam kulit aku...
hahaha...
perasan lagi kan..




ini atas kreatif korang lah nak masuk apa...
aku letak kismis..
yelah untuk budak2 sekolah..
kasi minda diorang up sikit...
kalau nak letak sirap sikit pun boleh..
kasi cun sikit..



pahtu letak dalam cake paper cup..
senang nak makan..
sorang satu jangan berebut ye..
kalau tak nak letak kismis...
leh tukar dengan coklat chip...
letak adunan gandum..
pastu tabur coklat chip...
baru bakar...



bakar dalam suhu ..
150 celcius..
selama 20 minit..
tapi bergantung lah..
anggar2 dekat nak rentung tu korang angkat lah..



tadaa...
ni lah hasilnya...
masa dalam oven bukan main lagi naik..
bila dah bawak kuar..
leper je..
ok lah tu..
1st time buat kek...
dah jemu kek coklat....
cuba resepilain plok...
nasib aku tak putus asa masa buat ni kan...


Monday, September 19, 2011

SAKIT KEPALA...


OT + KEJE SEKOLAH + KEJAR DATELINE = MIGRAIN + HANTUK KEPALA KAT DINDING

http://www.smileycodes.info + http://www.smileycodes.info

tapi dalam sakit kepala......sempat jugak aku belek resepi untuk buat kek....
bukan apa...anak sedara aku bising merengek2 mintak aku buat kek untuk sambutan hari raya kat sekolah...
jenuh cari resepi yang paling senang.....
ikut kan hati aku tendang je budak2 ni...
buat menyemak je....
nasib lah anak orang....
kalau anak aku....aku sumbat je bawah katil....kah3....
jahat nya aku.....http://www.smileycodes.info
korang pun tau kan aku sawan kalau lama kat dapur..keh3.....
aduuhhh.....last ot malam ni...
http://www.smileycodes.info

Sunday, September 18, 2011

BUKAN LUPA TAPI TAK INGAT....


bila belajar ni kita kena bersungguh2...kena buat banyak latihan..
baru cepat dan senang nak faham..
tapi kadang2 tu ada jugak yang sering lupa dan terlepas pandang.....
ada orang cuma sekadar tengok je...
malas nak buat latihan...tapi otak dia tip top...bukan macam otak-otak..
tanyer lah apa2 pun..semua beres bosss.....
ad jugak orang tu yang buat latihan bertimbun2..
kadang tu mengalahkan professor...tapi..
bila di tanyer...hampeh....kadang tu sempat lagi menjawab....
bukan tak ingat tapi terlupa....
ermmm...macam tajuk lagu sapura je....
aku??....
buat latihan....selagi tak boleh..selagi tu buat..http://www.smileycodes.info
sampai aku ingat..
pastu aku tinggal lah...
bila di tanyer semula...aku akan cuba buat...
cuba perah otak...macam perah asam limau atas luka,...
berdarah otak nak ingat semula......http://www.smileycodes.info
tapi tu lah..samar2 je ingatan..hehehehe......
tu lah jadi nya bila dah tua bangka masih sibuk lagi nak belajar kan...
hahahah...
kena banyak bertanyer dan buat semakan kan....
tapi ada lagi yang bodoh sombong....
tanyer pun x nak...buat latihan jauh sekali..
nak tanyer pendapat dia lagi lah susah....
tapi yang heran nya bukannya pandai sangat pun....
berlagak je lebih....
belajar ni kan buat otak kita lagi jadi cergas....
takde lah nyanyuk sebelum usia kan...
hehehehe....
aku pun kadang2 tu kat mana aku simpan duit pun tak ingat....


malam ni kan kuat plok bunyi anjing menyalak kat belakang umah aku...
ermm....nak kata aku bela anjing...takde lah plok...
takan anjing jadian kot...keh3..
zaman sekarang ni mana ada semua tu.....
dalam filem je ada....
tapi seriau lah jugak...
http://www.smileycodes.info
ntah2 anjing tu tengah skodeng aku tak?harharhar....

Saturday, September 17, 2011

RONDA-RONDA.....


Dah banyak hari asik overtime je...
naik kelabu biji mata
hari ni masa untuk santai....
dalam erti kata lain....melepak sambil cuci mata....hehehe....http://www.smileycodes.info
lepak kat mana?...kat pasar lah......sambil2 tu cari stok makanan untuk seminggu....
macam orang pelarian lah plok kan...
xpe2..korang layan gambo kat bawah......
kuar pukul 9...aku balik kat tengahri...
memang santai habis lah.....
balik ni overtime balik lah...
kejar dateline.....


lepak kat orang jual minyat belut rasanya...
yang wana kuning tu lah belut..
yang dah di keringkan..
ermmm..macam belut albino kan..
mula2 tengok ingat getah sekerap..
2 kali tengok ingat ular...
sekali belut daa.....
orang ramai aku tak sempat nak ambik..
gambo diorang tengah masak belut ni..
atas dapur...





ni plok...
bunga genggam fatimah....
bukan genggam biar jadi bara....
tu lagu..ni bunga...
tak sama...




bunga tu letak rendam dalam air...
pastu minum setiap pagi...
untuk awek muda ..
kalau tak silap aku....
tradisional kan....zaman sekarang ni..
bahan pengawet dah banyak kat kedai..
tempek je.....
lagi cepat kan....
hehehehe...




sementara tunggu PA aku...
gi bilik termenung..aku klik lah..
masa diorang tengah pasang...
jaring....
nelayan pinggir pantai kot....


dekat 20 minit menunggu...
tak sampai jugak PA aku tu..
apa yang di buat pun tak tahu...
ni stok seminggu aku..
dah macam keling jual roti..
bersauk sandang kat motor...
malas nak naik triton hari ni..
bab nak santai kan....




berenti plok kat ..
taman rekreasi tanjung sura....
ni rasanya burung kakk tua...
cari nama kat situ tak jupe....
hentam je lah..





tengok orang tengah pasang jaring..
kat sungai ...
tapi yang heran tu mana lah ada ikannya...
ke saja2 untuk santai pun tak tahu lah..


korang nampak tak apa ni...
kalau tak nampak pendek umur...
hehehehe.....
mula tengok ingat kera...
rupanya memerang daaa....
banyak plok tu...
ni baru separuh.....
kuar cari ikan...





ni plok ikan kaloi...
dalam sungai ye....
cute lah plok...
ingat kan memang ikan ni duk dalam sungai tu..
rupa2nya..ikan orang buang..
cis....
diorang cakap ikan ni dah besar..
tak muat akuarium..
jadi buang kat sini..
dari di buang baik diorang goreng je..
errr....boleh makan ke ikan ni hah?
tapi....
rasa2nya selamat ikan ni jadi juadah memerang
tu tengahri ni...







gambo tak berapa terang..
ambik jarak jauh..
nak pergi dekat aku takut...
buatnya di terpa atas aku..
naya aku..sapa nak tolong...
ni cicak kat umah aku....
agak2 korang kalau aku jual berapa ribu dapat?


Friday, September 16, 2011

AKU DAN SUPERBIKE...









akhirnya tercapai jugak impian aku nak duk kat motor besar....
hahahahahaha.....
suke3....
rasanya peksa kali ni mesti aku lulus dengan cemerlang ni.....
teruja nya aku...



Thursday, September 15, 2011

TAUBAT...



kelas aku hari ni.....

4 tanda seseorang itu benar2 bertaubat......

  • dia menahan percakapannya dari perkara2 yang berlebih-lebihan......iaitu percakapan yang langsung tak berfaedah macam mengumpat...cakap bohong....berdusta...suka menghasut....
  • dia dapat rasakan dalam hatinya tiada lagi sifat dengki dan memusuhi orang lain...
  • dia menjauhkan dirinya dari kelompak orang2 yang jahat dan sentiasa berusaha untuk menhindar diri dari mereka....
  • sentiasa mengingati mati dan bersiap sedia untuk menhadapinya serta rasa menyesal atas segala dosa2 yang di lakukan pada masa2 yang lepas.....


hari ni plok aku belajar edit gambo dari jarak jauh...
belajar macamana nak crop gambo...
nak buntang mata...mengadap...
berpuluh2 buat tapi tak jadi.....
susah jugak kan...
aku tengok orang lain buat senang je....
tapi bila cuba sendiri...haaaa...baru tau macamana rasanya....
malam ni takleh blogwalking....xleh main game....
aku overtime malam ni.....
aduhhh!!!...
ni lah hasilnya.......
tapi masih kaku lagi lah gambo yang aku crop tu...
ambik masa 20 minit jahit baju anak patung.....
hahahaha...walaupun orang marah aku tetap buat jugak...hobi masa tensen..

tadaaa.....
hasil crop aku.....
dan hasil rekaan terbaru aku gaun malam...
anak patung takpe pakai seksi..
orang takleh...
haram...





yang ni plok dah senget...
tapi aku tak reti nak betol kan...
tekan2 tak dapat...
last2 aku biar je lah....


Wednesday, September 14, 2011

PIALA MALAYSIA......


tengah ulangkaji matematik....
tiba2 dapat sms dari en.john.....
katanya negeri 9...1..terengganu 0...
eleh....nak menganjing lah tu....mentang2 negeri dia menang....alah kemenangan kesian je tu...hahahahaha......
dah boleh bayang dah macamana rupa en.john masa gol tu...
mesti bergayut..melompat.....hatta bergolek2 rasanya....
dah mengalahkan citer hindustan lah plok......
masa bawak motor tu plok mesti senyum sampai ke telinga kan.....
dah boleh bayang dah semua tu......tapi ada aku kisah yang oiii......
nasib je menang tu.....kah3......
tak habis lagi kutuk negeri aku....
pagi2 lagi en. john atar sms.....
cakap tengah bekfes.....telur penyu masak lemak cili api...sakit perut baru tau.....
cilanat betol lah.....saja nak suh aku terbakar hati kan....
tapi silap besar lah...aku tak kisah pun......aku bukan minat pun bola....hahahahaha....tak dapat lagi dia nak naik kan darah aku.......
errrr...sebenarnya aku pun harap jugak terengganu menang....sebab nya leh kutuk en. john...tapi niat tak elok kan....hehehe..en.john plok kutuk aku....cis...cis...dan cis...
http://www.smileycodes.info




tadi belek2 akhbar...
baca lah berita pasal remaja 18 tahun yang meninggal sebab bunuh diri bersama dengan pakwe dia.....minum racun...
atas alasan yang langsung tak logik...
sebab nya hubungan dia dengan kekasih dia di halang oleh keluarga....
apa daaa...kalau dah keluarga halang tu adalah sebab nya...
lagipun muda lagi kan...perjalanan hidup tu jauh lagi.....
x yah lah ambik jalan singkat macam ni....
dunia lepas tapi akhirat tak tahu lagi macamana....

anak2 akhir zaman sanggup bunuh mak ayah...
sebabnya tak dapat apa yang di hajati....
aduhhh....nauzubillahiminzalik...
harap2 takde lah yang macam ni berlaku pada keluarga kita....

tengok 360 tv3..
mau terbeliak mata tengok banyak nya motor ducati....
sawan buih aku jap....

Tuesday, September 13, 2011

ANGRY..!!!!





dengar tajuk mesti ingat aku ni kaki panas baran kan...
hehehe....takde lah sekarang ni dah down sikit pasal marah2.....
ye lah dah tua bangka...ni x baek plok asik marah2 je kan.....
x baek untuk kesejateraan hidup...
sebenarnya aku main game.....
biasa lah aku dengan game memang susah nak di pisahkan...
dulu aku selalu berkata2 dalam hati...
chewah ayat tak leh tahan tu.....
yelah dulu selalu fikir..nape lah semua orang asik marah je main game ni...
walhal aku cuma tengok game main lastik2 khinzir....
itu pun nak marah....
bila dah start main....
hah...baru tau nape semua jadi angry macam bird ni...
level yang mudah memang kacang je....
tapi bila dah makin up level..makin sakit hati plok rasanya...
satu hari tu..nyaris aku nak tendang pc aku....sakit hati betol lah....
last2 aku tutup je......
hati pun tak sakit kan.....
ambik remote tengok tv........
lagi senang hati......



dapat mesej dari en.john....
katanya ada kat stadium paroi..tengah tengok pasukan negeri dia berlawan dengan negeri aku...
nak jadikan negeri aku masak lomak cili api.....
hahahaha.....jangan harap lah nak menang...




Monday, September 12, 2011

AKIBAT KECUAIAN......


Hari ni ambik masa sikit kuar...
bukan gi mana pun...melawat kawan anak sedara aku....yang baru je kematian mak dia...
pada hari jumaat malam....baru2 ni....
sedih sangat....yelah kan sebab aku sendiri pernah alami nya...
tapi aku ni kira ok lah bab nya dah tua bangka kan... kehilangan mak ayah...
ni tengah2 sekolah kan..sayu lah...
kematian yang di sebabkan oleh kecuaian doktor dari klinik kat kampung aku lah....
tak sampai 24 jam terima suntikan ...
kesan yang cukup sadis di terima...
kulit mereput seakan di simbah asid......
tak tahu lah apa jenis ubat yang di suntik...
ntah2 ubat yang dah expired kot....
yang paling sakit hati bilamana ..keluarga dia bersama dengan doktor ke klinik semula..
untuk ambil sampel ubat yang di suntik..
mungkin nak cari penawar....
tapi senang je....
doktor tu jawab..ntah...saya tak ingat...rekod pun dah buang.....
ada ke patut.....takde rasa bersalah...takde rasa bertanggungjawab.....setipa rekod pesakit mesti lah di simpan.....apa ke bangangnya gi buang....
aku yang dengar citer pun hangin satu badan......ni kan plok yang menanggungnya...http://www.smileycodes.info
dari wad icu tu pun takleh nak buat apa...sebabnya yang tinggal hanya isi....
sikit pun takde kulit....badan pun dah bertukar wana kemerahan....
selama 10 hari ...n then...meninggal....innalillahiwainnailaihirajiun...
sekarang ni diorang tengah sibuk untuk saman menyaman......
bukan apa untuk pengajaran.....jangan sembarangan sangat dalam buat keje...
yang terbaru.....ada sorang lagi yang kena...dari klinik yang sama...mungkin doktor pun sama...
alami nasib yang sama.....tak tahu lah macamana sekarang ni....
sampaikan doktor pakar pun tak tahu nak buat apa.....
takziah untuk keluarga si mati.....
al fatihah...semoga di tempatkan di tempat yang mulia di sisi allah.....


dan aku fobia nak gi klinik...huhuhuh.....
http://www.smileycodes.info

Sunday, September 11, 2011

UBAT HATI......




5 perkara bagi mengubat hati yang sakit.....
  • duduk dalam lingkungan orang2 yang soleh.....
  • sentiasa membaca al-quran...
  • mengosongkan perut..(jangan terlalu mengikut nafsu apabila makan)
  • bangun pada waktu malam...(mengerjakan solat2 sunat tahajjud...taubat...hajat....zikir..dan bertafakkur...)
  • sentiasa merendah diri....(yakni kepada Allah)

ni je yang sempat aku salin dalam kelas......
sapa2 nak tambah..tambah lah..



update citer aku....sini

Saturday, September 10, 2011

AKU DAN SESUATU.....


boringnyer hari ni....
walaupun sakit aku ni jenis yang takleh duk diam....
kena jugak wat keje.....
tak kisah lah keje apa pun..janji aku tak duk saja2....
wat keje sambil mesej dengan en.john.....
hilang sikit bosan....
bila dah en. john ada keje..
aku plok terpaksa cari keje lain....
apa lagi macam biasa lah hobi masa lapang aku..
cipta baju untuk anak patung aku...
eh...eh...!!!...silaplah.....anak patung anak sedara aku....keh3....
seronok tengok baju aku buat...cantik je kat badan anak patung tu...
perasan betol lah kan......
takpe janji rock....
x leh lama2 kat depan pc ni....
berpinar mata.......pedih....nasib jupe spek hitam tikam...
hehehe......
ada satu lagi yang tak puas hati ni...
apahal plok lah kenaikan 6 % untuk setiap belian top4...
hangin betol lah...
pas ni kena buang tipon dalam lombong lah...
rasa rugi duit lah plok....
baik simpan dalam bank kan..
leh jugak beli motor ducati aku...




kiut tak...
kiut nyer macam aku jugak kan...
hahaha.....



Friday, September 9, 2011

SILAU MENTARI....


Kali ni entry yang cukup ringkas....
aku....
sakit ...
mata.....
silau
pandangan aku....
jadi...
selamat malam.....

http://www.smileycodes.info

Thursday, September 8, 2011

SASAU......


hari ni xleh gi lepak kat mana2....
kena jaga umah....sebab jiran sebelah umah aku takde....
sasau jap........
nasib leh main intenet.....
kalau tak lagi sasau...
yelah suis utama intenet aku dalam umah jiran aku....
mujur dia tinggal kunci umah...
kalau tak melanggut lah aku selama 4 hari.....
gelap gulita dunia aku...kah..kah....
xde maknanya kan....
tapi hari ni memang sunyi lah...http://www.smileycodes.info
biasa ada awek karat @ toyol hijau yang meriah kan hidup aku petang hari....
tapi bila diorang takde...
aduhhhh!!!.......
macam kucing yang tengah angau....
asik mengiau tapi tak tahu nak buat apa....http://www.smileycodes.info




saki baki kuih raya...
yang lain dah tinggal serdak....ni je yang napak rupa...
tak berapa suka sebenarnya...
tapi berkenan kat inti dia tu....
baru terasa..
biasa kekoh gandum baru rasa inti....

Wednesday, September 7, 2011

HATI YANG BERDARAH......


malam ni lepak dengan teacher....
ye lah esok teacher dah nak gi balik ukraine...puncak alam.....huhuhuh....sedihnyer aku...takde kawan.....sapa lagi lah nak lepak dengan aku kat mydin....kat pantai.....kat pasar.....kat pasar malam...
lagi sedih bila dengar lagu alleycat...andainya aku pergi dulu....
pahtu di sulami plok lagu faberet aku..hati yang disakiti...rossa....
waaaa...berdarah hati aku.....
apa punyer deejay lah...putar lah lagu rock sikit....
dah lah hari hujan..putar lagu sedih.......bertambah berdarah hati aku....
sepanjang hari ni keje aku ada lah menyakat budak2....
dah lama sangat aku ni tak dengar suara budak menangis...
macam2 yang aku buat......
tapi sayangnya takde sorang pun yang menangis....malahan diorang plok ketawa kan aku sebab takde keje lain selain menyakat budak2.....ermmmm.....
ini bermakna aku sorang cikgu yang baik..keh3..
yang dapat kawal budak2 dengan baik kan....hahahaha........

Tuesday, September 6, 2011

HARI2 YANG MEMENATKAN....



jenuh hari ni takde air kat umah....
dari kul 11 pg sampai lah aku tak tahu bila masanya ada air...
sebabnya aku melepak umah kak ipar aku..tumpang mayam je...pahtu aku melepak kat bank...
macam biasa lah....
suasana dalam bank kan....
hangin satu badan je....
gi tabung haji.....no yang aku dapat....253...no sekarang.....212...
masya allah...apasal lah ramai sangat....
aku sipan no....pecut motor....
gi bank pertanian....walaupun dah serik tapi terpaksa gi jugak......
no yang aku dapat 1126.....no yang tengah duk panggil tu...1113....
walaupun sikit tapi sampai kul 4 aku lepak kat situ..last2 aku tumpang ada satu orang makcik tu...dia pun nak masuk duit...tak larat nak tunggu....
selama hampir satu jam aku lepak kat dalam tu...macam2 yang aku tengok untuk santapan mata aku.....dan jugak makcik kat sebelah aku.....
bukan nak kutuk saja kongsi citer ya....
ada sorang tu...badan besar lah...pakai jeans ketat n kemeja longgar....
ingat muda lagi..sekali dia toleh...aduh!! rupanya dah tahap nenek....terkezut aku.....
makcik sebelah cuit aku....aku cakap..normal lah tu makcik... zaman milineum....
kat depan aku sepasang suami isteri dengan anak yang umur dalam 3 tahun rasanya...
comel dan kiut.....tambah plok dengan selendang..lagi lah comel...
tapi sayangnya selendang di pakai dengan baju gaun tahap atas sikit pada lutut...
ajar lah ank betol2 kalau nak tutup aurat.....aku takleh lebih2 bab aku single mingle lagi...
just tengok je...
baru nak balik ada remaja 2 orang dengan selendang macam tuala nak gi mandi...
aku paling menyampah bila tengok orang pakai tudung macam yuna...tak comel langsung.....
tapi takleh nak kata apa......dah trend....
siap buku aku...aku pecut pusing balik gi tabung haji.....no baru 246....menapak lagi aku kat bank....
masa balik tak sempat brek langgar bumper kete orang......nasib baik sempat kenyit mata..hahahahahha......
selamat aku dari kena maki kat tuan punyer kete.....




Monday, September 5, 2011

KEMANA HILANGNYA MOOD AKU...



masih lagi dalam mood raya.....
walaupun sorang2....
makan serdak raya.....sedap jugak.....
kira duit raya..keh3...mengalahkan budak2....http://www.smileycodes.info
kemas balang raya....walaupun dah tak cukup bilangan.......
susun gelas raya...walaupun yang tinggal hanya jug saja......
dah 3 hari jadi housekeeping.......penat menjalar dalam diri....http://www.smileycodes.info
masih lagi tak habis2.....
dah start pose hari ni......sementara bauan ramadhan masih ada....
kalau lambat sangat nanti aku jadi malas.....
walaupun semua tu aku buat...
tapi mood untuk keje masih lagi hilang......http://www.smileycodes.info
tak tahu lah sapa yang curi mood aku tu....
nasib lah aku ni bos....
bos takde sapa leh marah kan......hehehehe.......
kalau tak dah lama kena buang...huhuhuhu.....
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...