Tuesday, August 30, 2011

PERTUNJUKKAN BUNGA API......


walaupun beraya dalam situasi banjir...
tapi pertunjukkan bunga api tetap ada tu.....
kali ni bukan dari adik aku tapi dari anak sedara aku...
badan je besar tapi penakut juga rupanya...
nak bakar sumbu takut...
hheheheh...
tapi dalam takut2 tu boleh je bakar......
meriah gitu.....
lupa sekejap pasal banjir kilat kat umah aku.....



keadaan tak berapa clear...
aku ambik dari atas lambur umah aku...
nak turun tapi malas nak kotor kan kaki...
baru start cucuh api...



sumbu dah nyala..
apa lagi fokus lah kat atas...
tapi jangan tengok sangat bab..
yang jatuh nanti pasir/ batu kecik...




menuju ke udara...
aku memanjat atas lambur..
tapi x dapat jugak..
ni je yang aku dapat..



yang ni baru clear....





ni lah hasilnya....
menuju ke udara..





cantik....
tapi masih tak puas hati..
malam nanti aku nak ambik semula..
malam ni adik aku plok yang buat pertunjukan tu...





dan ni lah kasut raya aku...
wat rugi je aku shopping kasut..
last2 pagi raya pakai kasut boot ni je...
huhuhuhu



Saturday, August 27, 2011

DAH DEKAT NAK RAYA KAN....



Tinggal tak sampai 2 hari je lagi nak raya kan...
aduhhh......
pastu tak tahu lah jumpa tak lagi ramadhan yang akan datang....
otak aku tengah blur sekarang ni....
macam2 fikir.....
sekarang ni plok tengah hujan lagi lah bertambah blur...
otak aku ni ikut cuaca....
kalau hujan macam ni lagi lah lembab nak berfikir...
apa pun aku ucap kan SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI...
yang akan tiba tak lama lagi....
nak buat kat raya aku ni keras tangan jadi xdelah ye.....
mohon maaf andai ada salah kata....terover bergurau.....
terover auta dalam blog ni....
kalau terover tu...mintak maaf lah ye...
saja gurau2...
gurau2 bawak mesra kan....kih..kih....
ok lah aku nak chow dulu...
malam ni nak tido awal...
kalau biasa kul 1 tak leh tido lagi...
malam ni aku nak tido awal...
http://www.smileycodes.info

Friday, August 26, 2011

BISKUT CORNFLAKES.......


ph terawih aku n the geng nak buat biskut cornflake...
hari ni aku buat dengan di awasi oleh cikgu aku lah..
merangkap adik ipar aku...bersama dengan teacher.....
selama aku buat haram tak pernah jadi pun....
asik liut je..nak makan pun tak best...pendek kata memang tak best...
akhirnya...malam ni jadi lah aku buat...
hehehehe.....perasan...
sapa nak buat leh ikut resepi yang santai dan paling senang sekali dalam abad ni...
korang tau kan aku xleh lama2 duk kat dapur..
aku sawan buih kalau lama mengadap dapur.....
jadi korang layan je lah ye....
kalau nak makan..datang beraya kat umah aku....
err...tapi tahun ni aku beraya kat new zealand lah.....
alamak!!!!.......



bahan2 yang diperlukan....
cornflakes..
cake paper cup...
buttercup...
badam..(kalau nak letak lah..)
madu.....
gula setengah cawan tea...




mula2...
cair kan buttercup....1 buku tu ambik separuh je...
untuk 1 kotak...
abaikan tangan tu....
perasan dekat nak raya sibuk pakai inai..
menyampah aku...




bila dah cair...
masukkan gula...
kacau sehingga gula cair...
cair dalam api yang kecik je..
takut gula jadi berketul..





bila dah cair...
masukkan 1 cawan madu.....
kacau sehingga sebati...




masuk kan cornflakes dan badam.....
kacau sehingga cornflakes
mesra dengan bahan2 tadi ye...


pastu letak dalam paper cup cake...
ikut lah nak hias dengan apa pun..
kat atas tu....
atas kreatif masing2...





bakar dalam oven...
2 minit pun dah cukup...
suhu antara 80-100...
kalau lebih..hangus aku tak tahu erkk...
masuk dalam oven ni saja je nak bagi cornflakes lekat...


tadaaaaa.....
ni lah hasil nya...
1st time menjadi tu....
terharunya..


Thursday, August 25, 2011

GILER LETIH HARI NI......


hari ni kuar merayau2 cari barang dapur....
sebab orang nak balik kat umah....
cari mana barang yang tak cukup je....
yang sedia ada tu masih banyak lagi...
beli tak banyak tapi beratur punyer lah lama......
naik kematu kaki aku.....
rasa macam dah pening lalat dah berdiri lama2.....
sambil tu sempat mesej dengan kawan blogger aku......yang selalu lah juga lepak kat blog...
sian mamat tu demam......
tapi dalam tak sihat sempat lagi merayau2......
ermmmmm.....
tak tahu lah nape ramai sangat orang hari ni...
pening aku....yang paling tak tahan..
macam2 bau ada.......piyo pala......
akibat berdiri terlalu lama...aku pun dah malas nak masak...
jadi sebagai orang bujang ni je lah yang larat aku masak....
(alasan je tu..hehehehe)....
pah terawih....
minum coca cola + timun cina = lalok kepala.....

maggi + lada kecik = baru kaw...
roti sardin jiran aku bagi..
hari ni tukar puding nenas plok...
tahan lah untuk berbuka esok...



Wednesday, August 24, 2011

ISTIGHFAR.....


ramadhan pun dah sampai kat penghujung tapi masih berbaki lagi....
duk saja2 tu banyak2 kan lah berzikir......



a. Sabda Rasulullah SAW : "Siapa yang melazimkan amalan istighfar 70 X sehari, dia tidak akan ditulis sebagai orang yang lupa (nyanyuk)."
Sebelum nyanyuk di hari tua, amalkan sejak muda-muda lagi. Rasulullah SAW menganjurkan kita beristighfar 70 atau 100 kali sehari. Baginda sendiri melakukannya lebih dari 100 X sehari. Adalah diingatkan untuk mencapai target ini, eloklah kita menjadualkan amalan zikir ini dalam
amalan-amalan harian kita.

b .Sabda Rasulullah SAW : "Siapa yang melazimkan amalan istighfar, akan dikeluarkan Allah dari sifat ham dan hazan. Sifat ham bererti gelisah yang tidak menentu yang sering melanda kaum wanita. Sifat hazan bererti berdukacita" !

c. Istighfar juga memurahkan rezeki. Jangan dianggap rezeki itu hanya dalam bentuk wang ringgit atau harta benda. Tetapi ia juga termasuk kesihatan, umur, kasih sayang dan anak-anak. Sedekah tidak semestinya dalam bentuk wang ringgit. Sedekah juga termasuk:

1. Tuturkata/percakapan yang baik.
2. Memberi salam.
3. Memaniskan wajah.

Juga terutamanya kepada ahli keluarga. Rasulullah SAW pernah bersabda,
"Kamu senyum sahaja pun sudah menjadi sedekah."
Terdapat juga suatu syair

Arab yang berbunyi :
"Nak buat baik, sangatlah mudah, Maniskan wajah, lembutkan lidah."
Maka setelah diberi peringatan oleh Rasulullah SAW marilah kita bertafakkur dan bermuhasabah diri-diri kita. Sekiranya terdapat sifat-sifat buruk yang boleh menjerumuskan kita ke dalam api neraka itu,
maka eloklah kita mengubah sikap kita dari sekarang.

" SAMPAIKANLAH WALAU SEPOTONG AYAT -Sabda Rasulullah SAW

Tuesday, August 23, 2011

KAD RAYA MAYA.....



dapat kad hari raya dari
ingat jugak kat aku ni yer....
ni lah kad raya aku yang pertama...
huuhuhu......
yang aku terima di alam barzakh...
hisssshhh....silap2...
alam maya.....


Monday, August 22, 2011

MENGEJAR LAILATUL QADAR.....



Antara tanda-tanda lailatul Qadar....

  • matahari keesokan harinya tidak panas, cahaya suram dan tidak bercahaya...
  • malam itu cantik, putih, bersih dan suci...
  • malam itu terang benderangf bulan bersinar tapi tiada bulan...
  • tiada ruang untuk bintang terbit sehingga subuh..
  • setan akan ditangkap setangkap2nya supaya tidak berpeluang untuk mengoda manusia.

3 tanda malaikat masuk kedalam rumah orang yang menghidupkan 10 malam terakhir....
malaikat akan masuk dan memberi salam dan barang siapa yang berjaya berjabat tangan dengan malaikat yang bertebaran turun akan mengalami 3 tanda iaitu....
  • tubuh badan dengan tidak semena-semena rasa gementar, takut dan rasa satu perasaan yang susah untu di gambarkan...
  • hati rasa lembut dan sayu hati...
  • bercucuran air mata.....

perbanyakkanlah zikrullah........
  • subhanaallah walhamdulillah walailla ha illah wallahu akbar.....
di samping amalan2 lain.....bergantung pada kemampuan kita sendiri....wallahualam.....

4 golongan manusia yang tidak di pandang Allah pada malam lailatul Qadar dan segala permintaan dan doa nya tidak di kabulkan.....

  • orang yang berterusan minum arak tidak kira masa dan tempat terutamanya pada bulan ramadhan....
  • anak2 yang derhaka pada kedua ibu bapanya...
  • orang yang tidak bertegur sapa sesama saudara-mara, jiran tetangga selama 3 hari...
  • orang yang memutus kan silaturahim....
marilah bersama2 kita merebut kelebihan yang ALLAH sediakan pada malam lailatul qadar ini seolah2 ALLAH nak bagi kita piala agung yang tak ternilai harga nya....berserta rahmat dan keampunan dari allah....subhana allah.....

SIBUK....


Sibuk.......
tu je yang mampu aku tulis.....
http://www.smileycodes.info

Sunday, August 21, 2011

TAU NAK UNTUNG JE....


orang meniaga ni kan tau nak untung je....
tak fikir langsung pasal orang lain...
tak fikir langsung pasal kesihatan orang lain...
nak tahu nape aku hangin.....aku rasa malas nak masak...malas yang teramat2.....dan hasilnya....
aku terbeli makanan yang dah basi....
huhuhuhu....sedihnyer aku...
rugi duit aku.....rugi masa aku......
nasib baik aku tak makan lagi.....
kalau tak mau 2..3..hari aku koma...
hahahaha.....takde lah sampai koma kan.....effect dia mungkin...
setakat 5...6...kali berulang alik kat bilik termenung je lah kot....


Saturday, August 20, 2011

KENANGAN SILAM....


harap2 malam2 terakhir ramadhan ni....
dapat kita penuhi dengan sebaik2 amalan.....
insya allah...
ermmmm.....
saat2 macam ni teringat masa aku di jepun dulu....
menghayati malam2 ramadhan sambil berlatar belakang kan gunung fuji....
indah saat tu.....
disulami dengan lagu dendang perantau nyanyian p.ramlee.....
dan selamat hari raya dari ahmad jais.....
ermm....
menjerit2 hati syahdu......
semua tu dah berlalu dari hidup aku.....
bilamana mimpi mengejutkan aku........

Friday, August 19, 2011

SEDIHNYER.....



Tinggal tak berapa hari lagi...
ramadhan nak habis kan..
ermmm......sedihnyer.....
tak tahu macamana penghabisan ramadhan aku kali ni....
dalam radio plok tak habis2 nak putar lagu raya...
rasa nak hempuk je radio tu.....dan bertambah
boringnya asik lagu raya je....
tak nyempat2 nak raya....
semuanya boring......
layan sheikh saad said al-ghomidi lagi bagus....




Thursday, August 18, 2011

BORING + NGATUKK.....= HANGIN 1 BADAN


hari yang sibuk....
hari ni jadual padat....
semua urusan seri paduka baginda.....
semua urusan bank....
berkejar kat cimb....bsn....tabung haji...bank pertanian.....
jenuh...lelah aku hari ni....
yang lain semua laju......tapi terkandas kat bank pertanian...
orang tak ramai pun tapi aku tak tahu lah nape perkhidmatan lembab macam kuih siput.....
duduk lah nunggu....
kaunter ada 4...buka 2...
dalam buka 2 tu...boleh lagi bersembang dengan orang......
aku xleh duk saja....mata cepat je nak tutup...
dah 2..3 kali aku hampir terlelap.....
tarik nafas......xpe2 ada lagi 3 orang...
tapi rasanya 3 orang menunggu macam 30 orang.....
aku sampai dari bank tu bukak sampai lah pak guard mari kunci pintu..sebab waktu dah nak habis...
masa balik cepat je...
masa buat keje macam kura2......
boring aku.....
dan malam ni lagi sekali aku hangin...
binatang kesing ni tak reti2 ke nak landing kat tempat lain....
asik2 landing atas kepala aku....
aku ingat kan apa...
bila dah kenyet.....busuk nak mampuih....
eeeiii....
hangin satu badan...
rasa nak marah orang je....
tapi...
sapa aku nak marah eak....?????
Mana ada orang kat umah aku.....
eeeeiiiiii.........

Wednesday, August 17, 2011

PUDING LAICI.....paling simple dalam alaf ni....


hari ni tak keje...jadi rasa nak buat puding...
dah lama sangat nak buat tapi tak sempat...sibuk...
sambil sapu sampah..aku masak agar2.....
orang brutal macam aku ni bukan boleh pun duk lama2 kat dapur pun.....
aku sawan kalau lama2 kat dapur.....
simple but nice.....hehehehe
masakan orang bujang..guane sangat lah kan.....
janji boleh makan...


masak agar2 dengan gula...
aku cuma letak 2 sudu je gula....
sebab aku kan dah manis...
nanti berlebih2 plok manis tu...
kih..kih..kih





lepas agar2 dah cair...
masukkan susu cair....
kalau buat sikit masuk separuh..
kalau buat banyak masuk 1 tin...
tapi aku guna susu pekat....
bancuh setengah cawan dah lah...
sebab aku kan dah manis...
jadi xyah lah makan manis2....hehehe




bila dah siap...
masuk dalam loyang...
bila dah beku..
masuk dalam peti....




dekat2 nak berbuka tu...
korang ambik laici 1 tin...
curah je dalam loyang agar2 tadi...
yang ni aku nak atar kat jiran aku...
baiknya aku siap dengan loyang2 lagi aku bagi...
hehehehe....takpe esok aku ambik balik.....
bukan jauh pun sebatang rokok je..sampai lah...
jiran aku tu warga emas...dia suka makan puding2 ni...
maklumlah gigi pun takde...





masa nak makan baru cedok dengan sudu..
cedok lah banyak mana korang nak...
lagi boleh masuk...
korang makan lah...
sedapppp......
tapi laici tak berapa nak menarik sikit..
takpelah...sebab yang tukang beli pun..
seorang warga emas....
jadi laici tu pun ikut tuan yang beli..
kecut semacam je...
keh..keh...
(jangan marah aaaa..)


yang ni plok...
abang said baru bagi tadi..
air zam2 dan kurma...
tapi tak buka lagi......
simpan buat azimat...

Tuesday, August 16, 2011

BILA HATI TELAH RETAK......



2...3.. hari ni hati rasa sedih je....
x tahu nape......
sebab tu lah kadang2 aku tak suka orang balik kat umah aku....
bukan tak suka apa.....sebab aku suka orang balik....
bila diorang balik umah aku meriah....bising....riuh....kecoh....
tapi bila diorang semua dah balik semula...
umah aku jadi sunyi sepi.....senyap.....basi.....
sekali sekala rasa macam kat kubur je......
tinggal lah aku terkontang kanting seorang diri.....
kadang2 tu kenangan buat kita sakit hati kan......
kenangan buat kita hidup dalam maya........
ermmmm...lepak main game kat fb....
terjumpa dengan ni hah....
macam2 lah budak2 kan....
tergelak jugak baca.....



kuih paling gangster = kuih lompat tikam
kuih paling sexy = puteri mandi
kuih paling keji = kuih taik itik
kuih bajet cute = cek mek molek
kuih awet muda = kuih seri muka
kuih paling alim = kuih ketayap
kuih penyakit lelaki kronik = batang buruk
kuih suka pukul = kuih lompang
kuih dalam zoo = badak berendam
kuih untuk sam polis trafik = kuih sampret
kuih yang bangun sendiri = kuih bangkit
kuih orang tak mandi = kuih bau-lu
kuih paling lembab = kuih siput
kuih 1 malaysia = kuih telinga keling





Monday, August 15, 2011

SITUASI YANG GENTING....


demam + selsema + batuk = x larat nak buat keje.....sapa nak tolong aku?
syahdunya bila dengar dalam radio....
dee jay dah start putar lagu raya......
http://www.smileycodes.info

Sunday, August 14, 2011

MAKAN SAMPAI PECAH PERUT......



Semalam datuk dapat jemputan berbuka pose kat hotel UiTM....
dari sepasang suami isteri yang setia dengan blog aku....
kiranya peminat tegar lah ni....hahahahaha......
mula tak nak pergi sebab datuk tak sihat...demam...selsema....
tapi atas sebab tak nak menghampakan harapan orang.....datang dari jauh....
ditambah plok makan free...sapa yang tak nak kan....hehehehehe.....
so...gi lah jugak........
yelah buka sorang2 kat umah bukan best pun.....habis2 makan tengok cicak.....tu je lah....
kul 6.30 ptg kitorang pergi...
awal siyot tu....
takpelah.....bawak slow2 kan.....
sampai kul 7....
pastu usha2 makanan......
waaaaa...teruja nya....banyak nya makanan.....
aku terfikir kalau tak habis mana lah diorang campak makanan ni kan...
sebab rasanya dengan perut normal macam aku ni setakat 2 3 jenis makanan pun dah semput....
ermm....tu bukan masalah aku...
masalahnya sekarang ni apa yang aku nak makan...
dah kelabu mata ni...
layannnnnzzzzz.....................



masa mula sampai...
orang pun tak ramai lagi....
jadi sempat lah nak klik gambo..
alamak!!!...apasal lari plok...





aku duk kat sini ...
sambil mata melilau tengok orang..
tengok makanan...





mak oiii.....
banyak nya.....
wah!!..semangatnya makcik ni.....
rilek lah makcik..banyak lagi tu....




3 orang makan macam..
30 orang makan.....
nafsu mata ni..
heheheh....



ni makanan aku...
mula2 makan nasi.....
pastu rojak...
rehat sekejap pergi solat kat surau..
pastu datang balik...
makan mi kongsi 3....
ayam tu mulanya nak rasa lah jugak..
lagipun aku kan vege...saja nak test....
tup2 bila di potong masih ada darah...
jadi aku tinggal macam tu je lah.....
sebab tu lah aku tak suka ayam..



masa balik sempat ambik gambor...
bulan di pagar bintang.....
memang cantik....
aku tak pernah kuar malam...
jadi ni 1st time kuar malam..
jalan kat pantai...
teruja sangat...
sebab tu aku suka pantai...
tapi bukan kuar sorang2...
kalau sorang2 jangan harap aku kuar...
nasib bertiga.....
seriau beb..lagipun apa kejadahnya aku
duk kat pantai sorang2...




pasangan suami isteri yang..
sedang bercengkarama dibawah..
sinaran bulan purnama...
chewahhh......romantik lah tu....





lepak kat bazar.....
terserempak dengan member lama..
merangkap anak member baik mak aku...
kecoh sekejap...
sebab dia sama kepala dengan aku...
loyar buruk lebih..
hehehe....




semakin kuat imam angkat takbir..
semakin berpusu2 orang datang beli belah..
walaupun raya tu lambat lagi..
termasuk lah aku..
hehehe...
tapi aku bukan beli belah...
layan je lah....
terawih kat umah je lah....
(tak dapat dengar lah suare imam yang mencengkam kalbu tu)




haaaa.......
ni yang paling buat aku teruja....
rasa nak sawan buih sekejap....
bila lah aku boleh bawak motor macam ni kan...
ermmmm......



makwe yang jual baju2 kan sini...
mantopppp.....

Saturday, August 13, 2011

KAD RAYA.....


pagi tadi kuar tebuk lubang butang baju melayu...
walapun tak berapa sihat.....
sebab cuaca panas......kekurangan H2O dalam badan.....
esok takleh kuar...keje....sibuk....
jalan2....lalu kat tepi....
orang jual kad hari raya........
ermmm.....rasanya dah bertahun aku tak terima kad raya.......
zaman kad raya dah berlalu......
sekarang ni kad raya dalam sms je.....
langsung takde nilai romantik......
kalau dulu satu kad raya tu penuh dengan tulisan....
tak cukup satu kad....sambung plok dalam kertas kajang......
acikan penuh satu kad.....
sekarang ni hampeh...
dah 14 pose pun masih tak dapat satu pun.....
sian3.....

Friday, August 12, 2011

MATA KU....


masa kat sejed tadi bukan main lagi mata ni ngantuk..
kalau tongkat dengan batang mancis pun boleh patah.....
tapi balik je kat umah..
dan dan tu jugak mata elok je terang benderang macam lampu sportlight....
sechoit pun tak ngantuk...siap boleh main game lagi......
tazkirah yang disampai kan pun..
antara dengar tak dengar je...
bising dengan budak2..
main bola lah....tepi sejed..
main mercun bawang lah....
main kejar2....panjat tembok tepi batang paip....
main jerit2 ..sapa yang paling kuat suara....tok imam ke suara dia...
tapi apa pun suara tok imam malam ni memang best...
mencengkam hati.....

Thursday, August 11, 2011

BUANG ANAK...???


masa sahur tadi dengar ada suara budak kat luar umah...
aku ni bukak lah telinga lebar2...
manalah tau kot2 ada orang buang anak ke....
orang sekarang ni sama je..
bulan pose ke tak...maintain je buang2 anak ni....
sekejap dengar...
sekejap tak dengar....confius plok..
nak kata telinga aku penuh dengan sisa toksin....semalam je baru buang....
hehehe....
masuk je waktu subuh senyap sunyi lah plok...ke anak pontianak.....
duduk sorang2 ni aku selalu fikir yang bukan2...
hehehe..normal lah tu...
nak bukak tingkap awal lagi..gelap gugup lagi kat luar..
takpe lah....aku salah dengar lah tu.....
bila dah matahari dah mula2 nak nampak muka ...
baru lah aku tau...
yang bunyi macam suara budak sahur tadi tu..
rupa2nya binatang kat bawah ni hah...
buat terkejut orang je....





nape lah suka buat aku seriau..
tapi tak sangka juga suara kerbau tu halus je bunyi..
tak padan dengan tubuh...
badan punyer lah brutal tapi suara...
ada kecik punyer maaa......
ermm....
macam tau2 je aku ambil gambo dia...
sempat lagi posing tu.....

Wednesday, August 10, 2011

AYAM TEMPAYAN.....ala2 ali baba dengan 40 penyamun


Kul 4 saja kuar cari barang...
sambil tu lepak kat bazar ramadhan...
saja tengok2 orang...
lalu kat satu gerai....
ermmm..rasanya bukannya satu gerai...
hampir semua gerai ada tempayan naga.....
teringat kisah ali baba dengan 40 penyamun...
duk dalam tempayan.....
ni ada orang ke apa hah?...
dah jadi satu trend lah plok..
sorang start jual tempayan...
habis semua jual tempayan...
kalau dah ramai sangat..makanan pun sama....macamana nak belinya...


ni tempayan naga...
rasanya diorang curi yang ali baba punyer kot...





jenguk2 kat dalam..
ingat ada orang..
rupanya ada dapur arang n ayam...
lepas celup ayam dalam rempah..
pahtu ayam tu diorang sangkut lah..
kat tepi tempayan tu...




baru kul 4 orang dah penuh...
sampaikan aku nak beli laksa pun dah habis..
agak2nya pukul berapa lah diorang datang...
ingat kan aku dah yang terawal..
terpaksalah tukar menu...
sebenarnya tak tahu nak beli apa..




singgah kat roti kebab...
kakak aku nak makan roti john..
masa ni diorang tengah buat..
roti arab..
tapi aku biasa panggil poket doraemon je..
sebab nya sebutir roti tu di potong 2..




dan ini menu aku berbuka pose...
sambil baca surat income tax...
kenyang perut tengok surat tu....
walaupun perut memang terhakis...
dengan diiringi lagu dangdut beb...
sadis2...


Monday, August 8, 2011

MENGINTAI DALAM DIAM......


Tadi masa tengah sedia bahan2 untuk menu bukak pose....
tiba2 terdengar bunyi ranting macam di pijak orang....
prap..prap.....aku pasang lah telinga lebar2 sikit...
yelah takut tersalah dengar....
pastu bunyi tin di sepak orang...
alamak!!!...sapa lah plok ni.......
cepat2 aku tutup pintu n tingkap dapur...
kena berhati2 di jalan raya jugak...
tambahan sorang diri je kat umah ni...
bunyi makin lama makin kuat...
apa kebendanya...dekat plok dengan tingkap dapur aku.....
takpe lah...tawakal je lah ...
aku tolak daun tingkap...tengok2...
chehhhh.....binatang haram ni rupanya...
ingat pakwe mana lah yang nak usha aku tengah masak tadi.....
haprak betol lah.......






'kak...jangan lah ambik gambo saya..
malu lah masuk blog..
nanti tak pasal2 glamer plok'





'alah rilek r kak..
kita bukan nak buat apa pun...
nak tumpang makan je kat sini...
tu pun nak marah..
tak rock lah akak ni....'

aku melaung 'atuk kau...perasan sapa yang nak ambik gambo kau tu'
(bahana terperanjat dalam keadaan letih.... terus terdengar bisikan hati seekor binatang haram ni...hehehehehe)

Sunday, August 7, 2011

ERRRMMMMMMMM......rasa macam dapat nyawa yang hilang je....


dalam ngantuk2 buat keje.....
terdengar van masuk...
aduhhhh!!!...sapa plok lah pagi2 datang umah aku....
errrrr...pagi pun tak jugak bab hujan suasana mendung.....rasanya dalam kul 12 tengahari kot...
tengok2 orang cari aku.....ada bungkusan....
waaaa....yang tu nak dengar tu......
mata yang mengantuk dah jadi segar balik....
teruja nak tengok apa yang ada dalam kotak tu....

besar tu.....isi tak tahu lagi..
kecik ke besar.....



ni lah dia.....
CPU n keyboard baru.....
yelah CPU aku masuk virus...
dah lama pijam laptop orang.....
ingat nak tunggu abang aku balik repair raya nanti..
tup2 dia dah hantar yang baru....
hehehehe....seronoknya...
rasa macam nak terbang je..




proses pemasangan....
nasib aku pandai pasang sendiri wayar..
alah lagipun bukan susah pun..
cucuk je benda yang ada kat belakang...
pemasangan beres....
tapi sayang nya aku tak reti guna jugak..
bab nya abang aku masukkan window 7 lah plok..
aku biasa guna window xp....
ermmmm....terpaksalah tengok je...
sapa plok nak ajar aku ni..
aduhhh....


tima kasih kat Mromar omar, puan ieda, cik ani kamarul.......
atas sumbangan ni......
sok..sek..sok..sek....terharu beb...
ada orang buat aku happy.....
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...